פודקאסט נקוּדה של מחשבה - פרשת כי תבא - הרב יצחק מאיר וייס
תיאור
*נקודת מחשבה בפרשת כי תבא* בפודקאסט זה נבחן עיקרון יסודי בחסידות הנוגע לאמונה בהשגחה העליונה, ונעמיק בהבנת הדרכים השונות שבהן האדם יכול להתבונן בקשיים ובצרות. השיעור מבוסס על הסיפור המפורסם על האדמו"ר האמצעי שהתחלש כאשר הבעל התניא לא קרא את קללות התוכחה, כי "כשאבא קורא לא שומעים קללות". הרב יצחק מאיר וייס מתמקד בהשוואה בין שני ביטויים חז"ליים מפורסמים: *"כל מה דעביד רחמנא לטב עביד"* של רבי עקיבא ו*"גם זו לטובה"* של נחום איש גם זו. דרך ניתוח הסיפורים הקשורים לשני האמוראים הללו, הוא מעמיק בהבנת שתי הדרכים להתמודד עם קשיים: האחת - להבין שהטוב יוצא מהרע (רבי עקיבא), והשנייה - לראות את הרע עצמו כטוב (נחום איש גם זו). *עיקרי פודקאסט* * *ההבדל בין שני הביטויים* - "כל מה דעביד רחמנא לטב עביד" מתייחס לטוב שיוצא מהרע, ואילו "גם זו לטובה" מתייחס לראיית הרע עצמו כטוב * *המשמעות של הלשונות* - לשון הקודש ("גם זו לטובה") מבטאת גילוי גלוי וברור, ואילו ארמית ("כל מה דעביד רחמנא לטב עביד") מבטאת רעיון המוסווה בשכבות נוספות * *הקשר לדורות* - נחום איש גם זו חי בדור קדום יותר שבו האור היה בגלוי יותר, לכן יכול היה לראות את השלילי כחיובי בעצמו, ואילו רבי עקיבא בדור מאוחר יותר רואה את הטוב שיוצא מהרע * *הרמה של דורנו* - הרבי אמר שאנחנו נמצאים בדור הקרוב לגאולה ויש לנו כוח להיות ברמה של נחום איש גם זו - לראות את הדברים הכואבים כטוב בעצמם * *המסר המעשי* - כשמתבוננים בקשיים מנקודת מבט של אמונה שלמה, הקשיים הופכים להיות "ברכות" - כמו שכשהבעל התניא קורא את הקללות הן נשמעות כברכות ------------------------------------------------- *תצרפו לקבוצת שיעורי קהילת חב"ד 770 רמת שלמה - ירושלים* https://chat.whatsapp.com/BsgVS9UNUrp5a64YK5V5Bu *כל יום בשידור חי ובשידור חוזר* 6:40 : *הרב יעקב גולדשמיד* 7:40 : *הרב יוסף יצחק הבליו* 8:40 : *הרב יצחק מאיר וייס* 10:40 *עד 12:30 : *כולל בוקר עם הרב שמואל רבינוביץ