סיום מסכת מנחות - הרב אברהם קוט
תיאור
אירוע חגיגי של סיום מסכת מנחות שנערך בבית הכנסת (ככל הנראה בשיכון חב"ד או ברמת שלמה בירושלים). האירוע כולל את טקס הסיום, אמירת ה"הדרן", קדיש ודברי תורה וברכה. להלן סיכום התכנים המרכזיים: 1. פתיחה ודברי תורה על "אחד המרבה ואחד הממעיט": הרב אברהם קוט פותח בדברי הסבר על הביטוי "אחד המרבה ואחד הממעיט ובלבד שיכוון לבו לשמים" המופיע בגמרא (מסכת ברכות). הוא מצטט את רש"י ומבאר שמדובר בשוויון רוחני בין מי שמקדיש את כל זמנו לתורה לבין מי שעסוק לפרנסתו אך מקדיש את זמנו הפנוי ללימוד מתוך כוונה טהורה [03:15]. מוצגת מחלוקת בין ה"מגן אברהם" לבין ה"טז" (מפרשי השולחן ערוך) בביאור המושג: האם השכר השווה ניתן למי שממעיט בגלל אונס (מגן אברהם), או שמדובר בהעדפת לימוד תורה על פני הארכה בתחנונים ותפילה למי שיש לו יכולת שכלית ללמוד (טז) [00:09:07 - 00:13:40]. 2. סיום המסכת וטקס ה"הדרן": אמירת נוסח "הדרן עלך מסכת מנחות" וסיום המסכת באופן רשמי [01:00]. הרב קוט מדגיש את החשיבות של "עמל תורה" ומביא מדברי הרבי מלובביץ' על המושג "תורתו אומנותו" בדורנו – שגם מי שקובע עתים לתורה צריך שבזמן הלימוד יהיה שקוע בו לחלוטין כאילו זו אומנותו היחידה, ושרוח התורה תלווה אותו כל היום [00:16:48 - 00:18:00]. 3. ברכות ותודות: המשתתפים מברכים "לחיים" על יין שנתרם לאירוע. נאמרות ברכות לרפואה, זיווגים הגונים והצלחה לכל המשתתפים ולתורמים (ביניהם הרב אבי זאב, הרב יעקב שטיינברג, הרב עמיקם ואחרים) [20:00]. מילות הערכה מיוחדות נאמרות למגיד השיעור (הרב אברהם קוט) על הבהירות והמסירות בהעברת שיעור ה"דף היומי", תוך שימוש בסיפורים ו"תבלינים" של יראת שמיים המסייעים לכל משתתף להבין את החומר הנלמד לעומק [21:16]. האירוע מסתיים באווירה של שמחה וקבלת פנים למשיח צדקנו.