משודר בשידור חי מארצות הברית - מאמר ״לא היו ימים טובים לישראל״ תשמ"ז #3 ואחרון - הרב יעקב גולדשמיד
תיאור
*הרב גולדשמיד הנמצא בארצות הברית לאירוע משפחתי השדיר את שיעורו היומי בשידור חי על מסך הנמצא בחדר של הרב ב-770 רמת שלמה בירושלים* מזל טוב למשפחת גולדשמיד ולמשפחת רב הקהילה הרב הבלין שליט"א להולדת הנכד/ הנין אצל הבן/הנכד הרה"ח מנחם מענדל בשעטו"מ *תצרפו לקבוצת שיעורי קהילת חב"ד 770 רמת שלמה - ירושלים* https://chat.whatsapp.com/BsgVS9UNUrp5a64YK5V5Bu *כל יום בשידור חי ובשידור חוזר* 6:40 : *הרב יעקב גולדשמיד* 7:40 : *הרב יוסף יצחק הבליו* 8:40 : *הרב יצחק מאיר וייס* 10:40 *עד 12:30 : *כולל בוקר עם הרב שמואל רבינוביץ -------------------------------------------------------------------------- *הקשר בין המשכן לבתי המקדש ועניין ט"ו באב* *סיכום השיעור* בשיעור זה נעמיק להבנת הקשר העמוק בין המשכן לבתי המקדש, ונבחן כמה פרטים ודקויות באופן עבודת ה' זו. חכמת החסידות מגלה לנו איך המשכן כלל בכוחו את כל הבתים הקדושים לעתיד לבוא. הרבי מחדש חידוש יסודי: אף שהמשכן היה בית זמני והמקדש קבוע, הציווי "ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם" כלל את כל בתי המקדש - הראשון, השני והשלישי. הטעם לכך הוא שהמשכן כלל בכוחו גם את ה"נסיגה" (נדידה) וגם את ה"קביעות". כמו שיציאת מצרים כללה בכוחה את כל הגאולות העתידות, כך המשכן נתן הכוח הראשון לקדושה להתחבר עם העולם וכלל את כל הבתים. אף שבמשכן כבר היה עניין של ט"ו באב החידוש הוא שדווקא אחרי חטא המרגלים - שהביא לגלות ולצורך התשובה - נתגלה העניין הפנימי של ט"ו באב כיום שמח, כי התשובה מגלה פנימיות שאין בצדיקים גמורים. *עיקרי השיעור* * *המשכן כולל את כל בתי המקדש*: הציווי על המשכן כלל בכוח את בנין כל בתי המקדש, כולל הבית השלישי הנצחי, מפני שהמשכן נתן את הכוח הראשון לשכינה להתחבר עם העולם * *פרדוקס הזמני והקבוע*: אף שהמשכן בנוי מיריעות (זמני) והמקדש מאבנים (קבוע), שניהם כלולים בציווי אחד כי המשכן כלל גם "נסיגה" וגם "קביעות" * *ט"ו באב לפני ואחרי חטא המרגלים*: לפני החטא היה ט"ו באב בכוח אך נסתר; אחרי החטא - שהביא גלות ותשובה - נתגלה ט"ו באב בפועל כיום שמח * *הגלות כגילוי הגאולה*: כמו שיציאת מצרים כללה כל גאולה עתידה, כך כל הגלות עניינה לגלות את הפנימיות שכבר קיימת, ודווקא החורבן מביא לבית השלישי * *מעלת התשובה על הצדיקים*: בעלי תשובה זוכים ל"גילוי פנימי עתיק" שאין לצדיקים, ולכן במצרים אמרו "זה" רק פעם אחת, ובגאולה העתידה יגידו "זה" פעמיים